Dricka te & hålla käften.

The night is calling
And it whispers to me softly, "come and play"
But I, I am falling
And if I let myself go, I'm the only one to blame





Planerade att ha en riktigt mysig kväll: återstående avsnitten av Prison Break, varma mackor och te i stora muggar. Illa då att vårt hus förvandlades till en ungdomsgård samma kväll. Moppar på rad och ett gäng 94:or som står och glor runt en såg som sprutar eld och gnistor.
Well, käkar snabbt, sätter mig vid datorn och efter två minuter knackar det på dörren, går och öppnar och då är det Helsing som bara hade vägarna förbi, alla moppar bränner iväg och nu äntligen är det bara jag, mamma och pappa hemma.
Snacka om att det känns skumt när det verkar som om min brorsa har skaffat sig ett socialt liv och att det nu istället är jag som sitter hemma om kvällarna, eller jag har väl aldrig varit sådär übersocial men nu känns det.

Stod och skrek till 800 grader och Du ska va president i vardagsrummet igår tillsammans med Ida & Klara, det var nice, en aning fånigt men egentligen bara sjukt jävla nice. 
Satt i uterummet med tända ljus; käka kladdkaka, rökte cigariller, drack läbbig cognac och hade det allmänt chill, födelsedags fest för Ida licksom, light.

Stack till stan på eftermiddagen tillsammans med Ida & Vicke, tjackade nya ringar och nya fina skor att ha i höst (ja, jan börjar tröttna på att ha kängor varenda dag & hatar att glidda omkring i mina slitna skate-converse), riktigt nice men åh, hatar att spara pengar, förjävla svårt, hittar 1000 olika fina saker men nepp, spara, spara, spara.

Mannen under trappan snart på 1:an kl. 21.15, läbbiga faschinerande grejer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0